ارزش سمند چقدر است؟
سمند EF7 دسته 99 در شهرهای گوناگون با قیمتی دربین 175 تا 212 میلیون تومان به فروش می‌رسد .
دستکم بها سمند سورن پلاس گونه 99 هم 220 میلیون تومان است که در آبسرد دماوند برای فروش اطلاع رسانی شده‌است ; حداکثر بها این اتومبیل در کرمانشاه 260 میلیون تومان است .


استدلال‌ها نشان میدهد در بعضی شهرها خودروهایی که دارنده مدرک رهنی میباشند را با بها های زیر خیس به فروش میرسانند .
سمند یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۸۰ به وسیله کشور ایران اتومبیل ایجاد می شود و علاوه بر فروش در کشور ایران , به کشورهای دیگر هم صادر شده است . سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته‌شده‌است . این اتومبیل در بالا قرار بود جایگزین اشاره گر شود که با اعتنا به هزینه پباده سازی و ارزش پایانی آن , این فرمان محقق نشد . سمند در ادبیات پارسی به اسبی گفته میگردد که رنگی متمایل به زرد رنگ داراست .

قیمت‌ خودروها مبنی بر پایش , تجمیع و آنالیز قیمت‌های اعلام شده از طرف نمایندگی‌ها , بها معاملات صورت گرفته در بیشتراز ۱۵۰ نمایشگاه فعال تراز مرزو بوم و مرکز ها خرید و فروش پایتخت و هم بررسی‌های می‌دانی در بازار اتومبیل به‌صورت روزمره استخراج می شود .
بعد از رویش صنعت خودروسازی در مرز و بوم کره که تقریباً هم‌زمان با کشور ایران آغاز به کار نموده بود , تقاضای پباده سازی و ساخت ماشین در اذهان مردمان کشور ایران فراوان شد ; اولین دفعه در اوایل ده سال هفتاد خورشیدی , طرح خودروی ملی در سازمان‌های قانونی مرز و بوم از جمله مجلس شورای اسلامی , وزارت صنعت های سنگین وزن وقت و اداره توسعه و مرمت صنعت های کشور ایران مطرح شوید .

در سال ۷۲ راس پژوهش ها و سرویس ها خودکفایی کشور ایران در تیم اداره توسعه و گسترش و بازسازی صنعت های کشور‌ایران مأمور شد تا در چهارچوب یک برنامه تحقیقاتی , بر مبنا مهندسی معکوس برای نخستین بار در ساختار صنعت خودروسازی کشور ایران , فرآیند پباده سازی و ساخت ماشین به شیوه مقرون به صرفه را پباده سازی و تعریف نماید .

اصطلاح خودروی ملی نخستین دفعه به یک خودروی مفهومی که در چهارچوب همین برنامه درین راس تحقیقاتی پباده سازی شده بود اطلاق شوید . پروژه خودروی ملی پروژه‌ای برنده و تقریبا کم هزینه بود که از سوی شهر دار وقت تهران غلامحسین کرباسچی و وزارت صنعت های سنگین وزن وقت حمایت می شد . نمونه‌های نخستین این ماشین که به صورت آزمایشی بر شالوده پلتفورم خودروی شورلت رویال باقی‌مانده از پیشین از انقلاب پباده سازی و تشکیل شده بود , بارها در نمایشگاه‌های اتومبیل در محل همیشگی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به نمایش گذارده شد . در‌این پروژه برای نخستین دفعه در جمهوری اسلامی ایران روش‌ها و پروسه بی نقص ساخت یک ماشین مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گرفت ثابت شد که در کشور‌ایران توان پباده سازی و ساخت ماشین موجود هست .

در آخر با انتقال مستندات به مجموعه صنعتی کشور‌ایران اتومبیل با الهام از این طرح و احتمالاً با به کارگیری از او‌لین یافته‌های تحقیقاتی مهندسین این راءس , پروژه پباده سازی اتومبیل ساکن در سال ۱۳۷۴ در تیم صنعتی کشور ایران ماشین آغاز شوید .